Nie trenuj jednej partii mięśni

W Internecie możemy natknąć się na całą masę pytań o ćwiczenia na uda, pośladki, ręce, brzuch czy inne partie ciała, które chcemy w sobie poprawić. Do tego dochodzą obawy internautek, które pytają czy dane ćwiczenie nie sprawi, że ich łydki staną się umięśnione. Niejednokrotnie możemy spotkać się też z pytaniami, w których kategorycznie zastrzegają sobie, to że w planie treningowym mają być wyłącznie ćwiczenia na daną grupę mięśni. Drogie panie, muszę was zmartwić. Ćwiczenie wybranych mięśni nie istnieje. Każdy ruch wpływa mniej lub bardziej na włókna położone w pobliżu. Każdy z trenerów personalnych może powiedzieć, że najlepszą opcją jest ćwiczenie mięśni, które są położone naprzeciwko siebie. W myśl tej zasady chcąc wypracować ładny brzuch dobrze jest poświęcić trochę czasu na rozwój pleców. Przyniesie to zdecydowanie lepsze efekty niż wykonywanie ćwiczeń jedynie na brzuszne partie. Dodatkowym atutem jest fakt, że stosowanie się do tych zaleceń może zmniejszyć ryzyko wystąpienia wad postawy i kontuzji.

Kategoria: trening

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.