Tłuszcz na diecie

Wiele osób, które postanawiają schudnąć decyduje się na zmiany w swoim żywieniu. Niestety często z powodu braku rzetelnych informacji na ten temat uciekamy się do stosowania tych, które usłyszeliśmy od innych, w telewizji czy też zobaczyliśmy w Internecie. Reklamy i znajomi głoszą, że tłuszcz jest zły i kiedy chcemy zrzucić zbędne kilogramy to należy go wyeliminować. Niestety niewielu z nas rozgranicza tłuszcz zły od dobrego, a w rezultacie wrzuca te dwie grupy do jednego worka. Tłuszcz, nawet na diecie jest potrzebny. Ale mowa tutaj o tym zdrowym, roślinnym. Znajdziemy go w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, awokado czy orzechach. Tłuszcz stanowi środowisko rozpuszczania niektórych witamin takich jak: A, D, E i K. Tłuszcz pełni ważną rolę w organizmie bowiem bierze udział w budowaniu błon komórkowych i ochrania narządy przed uszkodzeniami. Wbrew pogłoskom każda grupa produktów jest nam potrzebna, a powinniśmy unikać tylko szkodliwych jednostek do niej należących. W tym wypadku są to tłuszcze zwierzęce i tłuszcze trans, które swoją obecność zaznaczają w wysoko przetworzonej żywności.

Kategoria: Dieta

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.